Eskiden Nike ve Adidas’ın olduğu yerde, şimdi kripto şirketleri spor sponsorluğunda çok istekli. Arjantinli futbol yıldızı Lionel Messi, artık fan token şirketi Socios’un yeni yüzü oldu. Ortaklığın getirisi ise yaklaşık 20 milyon dolar.
- Reuters haber ajansının yayınladığı bir raporunda ortaya çıkan rakamlar dudak uçuklattı. Arjantinli futbol efsanesi Lionel Messi, taraftar token şirketi Socios’un yeni marka yüzü oldu.
- Messi’nin şu anki kulübü Paris Saint-Germain, 2020’de bir taraftar jetonu tanıttı. Fransız birinci lig takımı böylece taraftarlarının belirli oylamalarda yer almasına izin veriyor. Messi’nin kendisine de bol miktarda PSG jetonları verildi.
- Bununla birlikte 34 yaşındaki yıldız futbolcu, kripto şirketleri için yeni reklam yüzü olarak hiçbir şekilde yalnız değil. Londra futbol yıldızı David Beckham kripto alanına daha yeni girdi.
- Market ve reklam tarafında da bir rekabetin olduğunu düşünecek olursak Messi ve Beckham’ın bu ilk karşılaşması değil. Beckham’ın henüz yeni girdiği bu piyasada Messi ise Sociosu’un anlaşmaları ile birlikte daha şimdiden 20 milyon dolar gelir elde etmiş durumda.
Kripto paralar artık reddedilemez bir gerçek ve ister yatırımcı ister ise dışarıdan izleyen biri, kripto paralar hayatın içinde yer almaya devam edecek. Kripto reklamları bugün sadece birkaç yıldız futbolcu ile sınırlı olmuş olsa bile sporun her dalında karşımıza çıkmaya devam edeceğe benziyor. Kimi NBA takımları oyuncularına artık takımlarına talep doğrultusunda kripto ödeme gerçekleştirebiliyor. F1 arabalarının üzerinde BTC logosu görülebiliyor, bazı ülkeler ve kulüpler sponsor olarak kripto paraları formalarına yerleştiriyor. Kripto paralar ile ilgili kesin gözü ile bakılabilecek görüş ise dijital paralar artık kaçınılmaz…